Going on a new adventure

2 augustus 2016 - Mirissa, Sri Lanka

YEEJ WE SAW IT!Vanochtend ging de wekker echt al onmenselijk vroeg. Om kwart over 5 namelijk. We worden om 6 uur opgehaald door een tuk tuk van Raja and the whales.

Om half 7 stapten we aan boord van de tour boot van Raja and the whales. We waren goed voorbereid en hadden voor de zekerheid allebei een travelgum genomen. Eenmaal uit de haven begon het geschommel al. Golven vormden muren waar we echt dwars doorheen moesten. De zee was heel onrustig wat ervoor zorgde dat je niet heel comfortabel kon zitten of staan. Ook met foto's maken zal dit niet heel erg gaan meevallen. Na zo'n anderhalf uur te varen was er geen land meer te zien. Apart dat je overal om je heen tot de horizon zee ziet. Al snel werd de eerste walvis gespot. Ik heb besloten om mijn camera te laten voor wat het was, met pijn in mijn hart. De golven waren zo extreem dat het haast onmogelijk was om foto's te maken. Ik besloot wel een poging te doen en later maar te kijken wat er precies op stond, zodat ik met mijn eigen ogen de beesten kon bewonderen. Wat een enorme beesten zijn dat!! Op de foto (toch nog gelukt) lijkt het overigens een klein beestje in de grote zee maar geloof me ze zijn echt mega groot. Uiteindelijk hebben we er vijf gezien (geen idee of het dezelfde waren of steeds anderen). Als de walvissen zich hebben laten zien en weer onder zijn gegaan blijven ze gemiddeld 12 minuten onder water. Daarna komen ze weer boven om vervolgens weer onder te duiken. Het was echt heel mooi om deze beesten een keer in het echt en in het wild te zien. Daarnaast zijn we ook nog een schildpadje tegen gekomen maar in vergelijking met een walvis stelt dat natuurlijk niet heel zo veel voor.

Puppy met puppy ogenDe boottocht was echt super goed. We kregen van te voren allemaal een pilletje voor zeeziekte. En tijdens de boottocht kwamen ze rond met drinken, fruit, cake, gebakken eieren en na afloop een fris handdoekje om je gezicht en handen mee schoon te maken. Na de lange tocht van ongeveer 5 uur kwamen we weer aan wal en waren we eigenlijk allebei blij dat we van de boot af konden. Ondanks alle middeltjes voelde me ik niet heel erg lekker en besloten we daarom dus ook om even terug te gaan naar het guesthouse. Ik ben even plat gegaan en voelde me na twee uurtjes slaap weer een stukje beter. We zijn wat gaan eten op het strand en hebben een beetje rondgestruind op het strand. Waar ik deze lieve puppy tegen kwam. Ik heb plek over in mijn backpack maar laat hem toch maar hier, is anders zo zielig voor de mama. Vervolgens was het alweer tijd om te avond eten. Zo is ook deze dag tot zijn einde gekomen. Morgen gaan we Mirissa alweer verlaten en gaan we door naar de volgende bestemming. Omdat we zo snel reizen hebben we besloten dat we op de volgende bestemming 3 nachten gaan blijven. Omdat we allebei ook wel een beetje toe zijn aan wat rust en ontspanning maar ook omdat we vanuit daar meerdere stadjes kunnen bezoeken dus ons niet snel hoeven te vervelen.

Tot morgen vanuit Hikkaduwa!

1. Joan en Wilma:
    2 augustus 2016
    Geweldige ervaring weer voor jullie, jammer dat je niet goed foto's kon maken. Laat dat hondje maar daar, wij hebben er een, meer dan genoeg daar hebben we de handen vol aan.
    Veel plezier op jullie volgende bestemming. xxsx Joan en Wilma