Zo, daar zijn we dan...

30 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Na heel lang aftellen was het gister dan eindelijk zover. Via Brussel zijn we vertrokken richting Thailand.

Rond 12:30 hebben onze moeders ons weg gebracht naar het vliegveld van Brussel. Na een laatste knuffel en kus kon onze reis dan eindelijk beginnen. Op naar de juiste gate en daar wachten, wachten en nog eens wachten. Er ging wat tijd overheen voordat iedereen gesetteld was op de juiste plaats, maar vrij snel konden we vertrekken. Na een vlucht van zo'n 6 uur landen we op Qatar, we hebben geprobeerd ons deze vlucht zoveel mogelijk bezig te houden met de aanwezige spelletjes/films/series. Zodat we de vlucht van Qatar naar Bangkok konden slapen.

Dit plannetje was aardig geslaagd. Ik heb bijna de gehele vlucht met mijn ogen dichtgelegen, echter kon Nick z'n draai niet helemaal vinden. Na een vlucht van 6,5 uur konden we ook landen op Bangkok en waren we niet heel ver meer verwijderd van de tijdelijke eindbestemming. Uitchecken, door de douane en tassen pakken leek makkelijker gezegd dan gedaan. Het eerste gedeelte verliep vlekkeloos maar het laatste was iets minder snel.  Na een paar honderd rondjes te hebben staan kijken bij de band of onze tassen erop lagen, kwamen ze nog steeds niet voorbij. Ik stond natuurlijk weer te stressen aangezien ik de bui al zag hangen dat we onze tassen kwijt zouden zijn. "Gelukkig" was er een foutje gemaakt en lagen onze tassen een paar banden verder op! God thanks!

Daarna op zoek naar een taxi, niet heel moeilijk want dat is hier allemaal heel goed geregeld. Lekker ouderwets een kaartje trekken zorgt ervoor dat iedereen een taxi krijgt en het ook eerlijk om de beurt gaat. Zo gezegd, zo gedaan... Voor we het wisten stonden we recht voor ons hotel in Bangkok!

Gelukkig heeft het hotel waar we momenteel zitten een zwembad, dus konden we daarin even lekker afkoelen. Na een lange reis én de benauwdheid van Bangkok was dat echt heel erg fijn! Daarna zijn we meteen door gegaan naar Khao San Road (de drukste straten van Bangkok). Het is hier echt heel erg druk, langs de kanten van de weg staat het bom en bom vol met eetkraampjes en souvenirsshops. Deze straten uitgelopen kom je in het local gebied, man man man... Ik heb de ratten zien lopen, en gelukkig niet net voor m'n voeten anders was ik echt heel hard gaan schreeuwen. Het is echt een zooitje, de urine lucht duidelijk aanwezig (door het open riool). Mensen liggen op straat, letterlijk..

Bangkok heeft ons vandaag niet alleen kennis laten maken met de cultuur maar ook zeer zeker met het klimaat. Het heeft even flink geregend maar al snel klaarde het een beetje op en maakte de wolken weer plaats voor een heel klein beetje blauwe lucht.

After all hebben we ergens een tentje opgezocht om even een hapje te eten. Daarna nog even door de super mooie verlichten straten gelopen en lekker een cocktail gedronken.

En nu.. Oogjes dicht en morgen een nieuwe dag! (we gaan een fietstocht maken van 5 uur langs de hoogtepunten van Bangkok)

1. Joan en Wilma:
    30 juli 2015
    Hoi lieverds, fijn dat jullie een goede reis gehad hebben, zij het met wat strubbelingen, maar ja jullie hebben nu een maand de tijd om te genieten. Leuk om meteen de eerste dag al een verslag van jullie te krijgen. Wij kijken uit naar de volgende!! Was het eten lekker? Ga lekker slapen en morgen weer fris op voor een nieuwe dag vol verrassingen. Geniet van de fietstocht!!! Tot snel xxx
  2. Toine Hettie and dogs:
    30 juli 2015
    hI lieve Lies&Nick, leuk leuk leuk! Far away and still very near. Mooi uitgebreid verslag, fijn om te lezen. Geniet van jullie vakantie en van elkaar. Groetekus from us.