Co van Kessel fietstour

31 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Vandaag werden we opgehaald bij ons hotel voor onze eerste echte activiteit! De Co van Kessel fietstour van zo'n 5 uur (en ja, zonder zijwieltjes).

Rond de klok van 12 werden we verwacht bij een boekingskantoortje in de straat van ons hotel. Voor 50 Baht (€1,40) per persoon werden we van hartje centrum naar Co van Kessel gebracht. We hadden allebei een taxi verwacht maar toen we in moesten stappen in een tuk-tuk was dat toch ook wel heel erg leuk! Door de drukke straten en smalle steegjes vervolgden we onze weg. En sjezus man, wat een drama hier op de weg! Links rijden is verplicht, maar zo nauw komt het allemaal niet. Waar de politie bij staat rijdt iedereen kris kras door elkaar. Plotseling in en uitvoegen zou in Nederland voor heel wat irritatie zorgen, maar hier is het de normaalste zaak van de wereld. Al met al, een spannende rit naar iets buiten Bangkok.

Aangekomen bij Co van Kessel konden we vrijwel snel vertrekken op de fiets. Wat wel erg leuk was, was dat er veel Nederlanders bij ons in de groep zaten waardoor we ook gezellig konden kletsen. Wat hebben we allemaal gezien? We zijn door de kleine steegjes van Bangkok gefietst, soms moesten we even goed slikken om de lucht daar te kunnen verdragen. Die wijken waren erg armoedig en de huisjes hingen van ellende nog maar net bij elkaar. Uiteindelijk kwamen we langs een tempel waar we ook binnen mochten gaan kijken. Natuurlijk eerst netjes de schoenen uit. In de tempel waren monniken aan het bidden, we mochten overal foto's maken. Uit respect mochten de mannen een hand geven en de vrouwen mochten groeten. Als een vrouw een monnik aanraakt moeten ze allebei een ritueel volgen van ongeveer een halve dag. Dussss toch maar niet gedaan.

Onze weg volgde, veel mooie dingen gezien. Heel veel tempels waarbij niet is gekeken naar de centen. Veel bling bling en goud. Super mooi om te zien. Daarna moesten we met de fiets in een bootje om aan de andere kant van Bangkok te komen. Daar hebben we weer veel steegjes bekeken en uiteindelijk geluncht in een eettentje aan het water. Vervolgens zijn we doorgegaan en hebben we op een "fietspad" gefietst waarnaast de afgrond zo'n 1,5 diep was en het pad hooguit een meter breed. Opgepast dus, anders lag je in de greppel. Wonder boven wonder niemand gewond of bezeert!

De terugreis hebben we gekozen om terug te gaan met een local boot, hij stond stamp en stamp vol met de lokale bevolking. Het is een beetje te vergelijken met de bussen van Arriva, alleen dan over het water. Dit kosten 15 Baht wat omgerekend dus ongeveer €0,41 per persoon! Wel leuk om een keer gedaan te hebben.

Daarna even wat uitgerust en afgekoeld op de kamer (kamer heeft airco), al hadden we dat graag gedaan in het zwembad maar die was al gesloten eerdat wij terug waren. Toen we weer een beetje bij waren gekomen hebben we een hapje gegeten op Khao San Road en hebben daarna nog een rondje gedaan door de straatjes ervan. Nu weer lekker op de kamer met goed gevulde buikjes om weer heerlijk te kunnen slapen (de 15 uur slaap van afgelopen nacht zullen we deze nacht niet kunnen maken).

Wij wensen jullie alvast welterusten en tot het volgende verslag!

xxxxx veel liefs,
Nick en Lisa

1. Erwin vd Veerdonk:
    31 juli 2015
    Lisa en Nick,ziet er goed uit ,geniet ervan en veel plezier.
    Namens ons allen
  2. Monique & Eric:
    31 juli 2015
    Leuk om zo te lezen hoe jullie t daar hebben.
    Geniet er nog van
  3. Wilma:
    Hoi schatjes,
    Wederom een mooi verslag, zo blijven we op de hoogte van jullie doen en laten. Wat we lezen ziet er erg mooi uit, geniet en maak veel foto´s zodat wij het straks ook kunnen zien en jullie mooie herinneringen hebben. Veel plezier en tot snel xxx
  4. Carin:
    31 juli 2015
    super gaaf wat jullie allemaal doen! grtjes
  5. Toine Hettie and dogs:
    5 augustus 2015
    leuk leuk, dus op de fiets! Heerlijk relaxed en niks mis mee. Genieten!!!