Nuwara Eliya to Ella

31 juli 2016 - Ella, Sri Lanka

Nuwara Eliya to EllaZaterdag 31 juli
Vandaag konden we een beetje uitslapen. Rond de klok van 10:00 stapten we uit bed en pakten we onze backpacks weer in. We hebben eerst een tuk tuk naar het centrum gepakt om even een ontbijt/lunch te scoren. Omdat we allebei nog niet echt honger hadden op dat moment besloten we het maar to go te nemen. Om kwart voor 1 vertrok de trein en om het zekere voor het onzekere te nemen, besloten we op tijd te vertrekken naar het station om zo zeker de trein te kunnen halen. Je weet immers nooit wat er onderweg allemaal gebeurd.

We haalden de trein uiteindelijk makkelijk. Eenmaal aangekomen, stapten we in en namen we plaats op de aangewezen stoelen. Onze coupé bestond voornamelijk uit Nederlanders dus hebben we de hele weg aardig 'weg' kunnen kletsen. Er was ons gezegd dat de reis van Nuwara Eliya naar Ella het mooiste gedeelte was van de treinreis. Alleen waren wij het erover eens dat we het stuk van Kandy naar Nuwara Eliya mooier vonden. Na een reis van ongeveer 3 uurtjes kwamen we aan in Ella. Op het eerste gezicht een chill en knus stadje. Omdat we onze boeking hadden moeten annuleren vanwege regenval in het eigenlijk geboekte hostel moesten we nog op zoek naar een slaapplek. De eerste beste die we tegen kwamen op de site hebben we maar gepakt. We zitten nu weer in een home stay (bij mensen thuis) in een prima kamer (alles is roze).

Vandaag is de dag eigenlijk alweer stuk dus besluiten we wat te gaan eten om ons vervolgens op te frissen. Daarna zijn we naar een soort van hippie tentje gegaan om een drankje te gaan doen. Toevallig zaten daar twee Nederlanders die we tijdens de tussenstop in Belgrado hadden gesproken. We sloten bij hen aan en maakte er een gezellige avond van met bier en cocktails.

Nog een keer de nine arches bridgeZondag 31 juli
Vandaag zijn we ondanks dat we minder hadden geslapen toch maar vroeg opgestaan. We hadden een afspraak om half 8 om een scooter te huren. Klokslag half 8 stonden we dan ook op de afgesproken plaats. Eerst even wat ontbeten, Nick hoefde niks, om vervolgens met de scooter op pad te gaan. De eerste stop was bij een waterval waar we even naar boven zijn geklommen. Toevallig was er op dat moment een bruidspaar een reportage aan het maken. Leuk om te zien aangezien de kleding echt heel anders is dan dat wij kennen.

Onze weg vervolgden naar de Buduruwagala tempel, zo'n 30 kilometer verder. Het is niet echt een tempel maar ondanks dat wordt er toch van je verwacht dat je je knieen bedekt. Eigenlijk is het een muur waar mega grote beelden uit zijn gehakt. Bijzonder hoe ze dat hebben kunnen maken. De weg er naar toe was al een ervaring aangezien er genoeg te zien viel. Overal werden we aangekeken, werd er naar ons getoeterd, gelachen en gezwaaid. Na een tijdje ronddwalen in en rondom Ella eindigden we bij Nine Arches Bridge. Hier loop je over het spoor naar toe en komt eens in de zoveel tijd een trein langs gereden. Erg leuk om te zien, waar ik van baalde was dat we de rode trein zagen in plaats van de blauwe. Fotografisch wat minder vanwege het contrast. Dus besloten we op een hoger gelegen punt wat te drinken om de trein van een half uur later (een blauwe) voorbij te zien komen. Na een half uur wachten bleek deze trein een uur vertraging te hebben. Omdat we daar toch goed zagen, goed uitzicht hadden en genoten van de stilte en rust bleven we zitten. Dus en de rode trein en de blauwe trein op de foto kunnen krijgen.

Na deze hele dag vermaak zijn we een hapje gaan eten bij een overvol restaurant. Heerlijk gegeten en tenslotte een tafel naast, jaaaa je gelooft het of niet, een meisje uit DEN DUNGEN! Ik had haar eerder deze dag al zien lopen en zei tegen Nick, volgens mij komt zij uit Den Dungen. Maar niet echt verder over nagedacht dat dat daadwerkelijk zo zou zijn. De wereld is klein...

De avond hebben we weer afgesloten met Tim en Margit, net als gister avond. Gezellig wat gedronken en gekletst. Zij vertrekken morgenvroeg naar een nieuwe bestemming en wij vertrekken weer naar een andere bestemming dan zij. Wij gaan morgenvroeg hier nog het een en ander doen om vervolgens weer de bus in te stappen naar Mirissa.

Voor nu dus welterusten en tot de volgende ronde!

1. Toine Hettie and dogs:
    31 juli 2016
    hai hai luitjes, weer genoten van jullie verhalen! wat maken jullie veel mee en zien jullie mooie plekjes en plaatjes! groetekus van ons!
  2. Joan en Wilma:
    1 augustus 2016
    Hoi schatten, wederom een prachtig verhaal met hele mooie foto's (dat is het wachten waard geweest hoor Lisa, prachtig die foto met die blauwe trein!!!) Geniet er nog van want de grootste helft hebben jullie erop zitten, xxx Joan en Wilma