Aankomst Khao Sok

14 augustus 2015 - Khao Sok, Thailand

Welome to Khao SokVanochtend ging de wekker om 05:00. Erg vroeg dus waren we een beetje op tijd gaan slapen. We kwamen best snel uit ons bed en zijn naar de pier gelopen om ons zelf in te checken voor de boot.

Na een bootreis van ongeveer vijf uur kwamen we aan bij de bus. Vervolgens moesten we nog zo'n 2,5 uur reizen met de bus om in Khao Sok uit te komen. Uiteindelijk aangekomen werden we gelukkig door een mini busje recht voor ons guesthouse afgezet. Als je veel te sjouwen hebt is dat echt heel erg fijn.

Het guesthouse dat we nu hebben is echt super apart. Het zijn kleine hutjes midden in de jungle gemaakt van schors, hout en bamboe. Gelukkig hebben we wel een klamboe anders zouden we helemaal lek gestoken worden door muggen, ik in iedergeval. Vanaf onze veranda met luie stoel kijken we uit op een mooie tuin.

De eerste activiteit wilden we graag vandaag al doen omdat het niet veel voorstelde en we anders toch niks beter te doen hadden. We moesten zo'n 200 meter lopen naar de rivier en zijn vanaf daar op een rubberen binnenband gestapt. Het was wel ontspannend en leuk. Af en toe een stroomversnelling maar meer ook niet. We waren wel lekker afgekoeld. Daarna was het eigenlijk alweer 17:00 en zijn we gaan douchen. We zijn even op verkenning gegaan hier in het "dorp". Het is een beetje vergelijkbaar met Gemonde, één mini straatje met wat winkeltjes en eetttentjes en dan houd het ook echt op. Dus heel veel kon er niet verkend worden. Verder hebben we ergens een drankje gedaan en hebben we ergens anders een hapje gegeten. Toen was de avond ook weer stuk.

Nu zitten we in de "lobby" omdat we in ons hutje geen bereik hebben. Weg van de bewoonde wereld. We hebben gelukkig zaklampen op onze telefoons anders zou het nog lastig worden met het goede pad te zoeken. Het heeft wel wat.

Morgen vroeg moeten we er alweer vroeg uit om mee te gaan met een dag trekking. We gaan dan het natureparc in en hopen daar heel veel moois te kunnen gaan zien.

Slaap lekker en tot morgen maar weer!
xxx Nick en Lisa

1. Erwin vd Veerdonk:
    14 augustus 2015
    Hoi Lisa en Nick, super wat jullie allemaal doen en erg leuk om jullie reisverslag steeds te lezen. Nog lekker genieten samen. Groetjes uit Den Dungen (de Bramerslandstraat)
  2. Joan en Wilma:
    Hoi lieverds,
    ik zou zo naar jullie toe willen komen, wat een mooi land, natuur en geweldige activiteiten te zien en te doen als we zo jullie reisverslagen lezen. Prachtig! Nou morgen maar weer een mooie dag en wij kijken uit naar het volgende verslag. Slaap lekker en morgen weer fris en fruitig op. xx Joan en Wilma
  3. Carin:
    14 augustus 2015
    weer genoten van je verhaal, GEWELDIG! Wat een mooi land en wat een fijne tijd hebben jullie.
    Voor nu lekker uitrusten en morgen weer volop genieten.
    gr Carin