Long time no see..

13 augustus 2015 - Koh Tao, Thailand

SeaZo, daar zijn we weer. Ja! Gelukkig we leven nog! Na drie dagen geen verslag heb ik even de rust kunnen vinden om een verslag te typen. We hebben de afgelopen dagen niet heel veel spannends gedaan om er een verslag over te schrijven.

Dinsdag 11 augustus
Vandaag zijn we vroeg opgestaan om te beginnen met een ochtend theorie les. Na een ochtend theorie les zijn we ergens gaan lunchen om ´s middags alle theorie in praktijk te brengen. Het duiken ging al een stuk comfortabeler en het wordt steeds meer een gewenning om `kunstmatig´ te ademen. Na het duiken hebben we ons zelf gedoucht om vervolgens een hapje te gaan eten. Na het eten zijn we snel gaan slapen omdat we morgen er vroeg uit moeten. We beginnen met duiken om vervolgens onze cursus af te sluiten met een examen.

Woensdag 12 augustus
Vandaag begon de dag om kwart over 7 ´s ochtends. We verzamelden bij de duikschool om daarna met de boot de zee op te gaan. We gingen nu naar een nieuw gebied wat ook erg mooi scheen te zijn. Vandaag doken we voor het eerst op een diepte van 18,5 meter waarbij we geen oefeningen meer hoefden te doen. Dit was dus echt ter ontspanning. Na twee duiken van ieder ongeveer 40 minuten hadden we helaas niet veel meer gezien dan vissen. Wel heel mooi maar had eigenlijk stiekem wel gehoopt op een schildpad of haai. Helaas. Nadat iedereen het water uit was zijn we terug gegaan naar de duikschool en hadden we een lange pauze. Iedereen kon even wat gaan eten en zichzelf even op gaan frissen. Daarna kregen we nog wat uitleg en moesten we het examen maken. Gelukkig heeft iedereen in onze groep z´n IDD (Padi/duikbrevet) behaald.

Nadat alles was geregeld qua gegevens voor je pasje zijn wij terug gegaan naar onze kamer. Nick voelde zich niet lekker en had steeds het gevoel dat hij nog op de golven mee deinsden. Hij wilde even plat en in die tijd heb ik de foto's van de afgelopen tijd allemaal op de laptop gezet.

Om half 8 hadden we afgesproken om met z'n achten uit eten te gaan. Dat waren alle leerlingen van de duikgroep. We hebben met z'n alle wat gegeten en daarna tot de late uurtjes aan de cocktails gezeten aan het strand.

Donderdag 13 augustus
Vandaag hebben we een heel klein beetje uit kunnen slapen. Rond een uur of half 10 is Nick er uit gegaan om alvast een scooter te gaan huren. Daarna zijn we een beetje over het eiland gaan toeren. De wegen zijn hier enorm slecht dat ik wel blij was dat Nick motor ervaring heeft op slechte wegen. Een paar keer was het zo slecht en zo enorm stijl dat de scooter het niet trok en ik kon gaan lopen. Gelukkig geen ongelukken gebeurd!

We hebben een paar viewpoints gezien. Dat is erg mooi want je kijkt een heel eind weg. We konden Koh Pangang en Koh Samui zien liggen. Ook zijn we op sommige plaatsen gestopt om af te koelen en te snorkelen. We hadden snorkels gekocht omdat dat in verhouding goedkoper was dan ze te huren (zelfs met afdingen). Ik vond het snorkelen echt heel leuk omdat ik het nu wel is een keer kon. De vissen zaten erg ondiep en waren echt heel groot en mooi. Ook lag het koraal veel ondieper waardoor je van dichtbij alles goed kon bekijken. Na dit alles hebben we het scootertje terug gebracht en zijn we gaan douchen en omkleden.

Omdat het in Koh Phi Phi heel slecht weer was zijn Manon en Laurie al eerder aangekomen op Koh Tao. We hadden afgesproken om samen een hapje te gaan eten aan het strand. We hebben heerlijk gegeten en onze ervaringen van de afgelopen dagen gedeeld. Na een paar uurtjes vonden we het wel tijd om naar huis te gaan en te slapen want morgenvroeg gaat onze wekker al om 05:00. We vertrekken namelijk weer naar onze volgende bestemming!

Wij gaan nou slapen, dus tot het volgende verhaal!
xxx Nick en Lisa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Toine Hettie and dogs:
    13 augustus 2015
    Lekker geslapen? Nu dus naar Khlong Sok. Zijn weer benieuwd wat jullie daar gaan ondernemen. Have fun!
  2. Joan en Wilma:
    13 augustus 2015
    hoi schatten,
    fijn om weer een verslag van jullie te kunnen lezen. We zijn nu weer op de hoogte van jullie belevenissen, nogmaals gefeliciteerd met jullie IDD, Dit heb je voor de rest van jullie leven en kun je nog veel plezier van hebben. Leuk dat jullie weer afgesproken hadden met Manon en haar vriendin. Lekker slapen en tot gauw. Veel plezier met wat jullie morgen gaan doen. xxx pap en mam