Bangkok - Ayutthuya - Chiang Mai

3 augustus 2015 - Chiang Mai, Thailand

Gisterochtend zijn we vertrokken met een mini-van van Bangkok naar Ayuhttaya. Geen spannende reis maar wel weer een nieuwe bestemming in het verzier. Daarna zijn we per vliegtuig door gegaan naar Chiang Mai.

Rond de klok van negen werden we verwacht bij een boekingskantoortje, waar we opgehaald werden door een taxi chauffeur. Dit vonden wij raar, want ons was verteld dat het busje daar zou komen. Maar onder het mum van goed vertrouwen toch ingestapt, gelukkig met twee Spaanse dames meer. Een paar minuten later stonden we op een standplaats waar inderdaad het mini busje stond te wachten. Een hoop gebrabbel over onze tassen, want we hadden al onze spullen bij ons. Met wat passen en meten paste het en konden we gelukkig vertrekken.

Een uurtje of wat later stonden we in Ayuhttaya waar de tempratuur een stuk aangenamer was dan in Bangkok. Gepakt met ruim tien kilo op ons rug en vijf op ons buik gingen we opzoek naar een guesthouse. Zoals we al eerder hadden meegemaakt klopte de kaart van geen kanten en gingen we zelf maar op zoek. Na een paar kilometer verder kwamen we in een straat waar we veel keus hadden tussen slaapplaatsen. De eerste beste die er wel goed uitzag was Chantana, een lief oud vrouwtje en haar man runde dit huis (denken wij) en spraken geen woord engels (heeeeeeeeeeel gebrekkig). Ze lieten ons de kamer zien die nog vrij was. Airco, douche, wc en twee eenpersoonsbedden, het leek ons meer dan prima. Het was tenslotte toch maar voor één nachtje.

Backpack achtergelaten, wandelschoenen ingeruild voor comfortabele sneakers en gas erop! Verder op in de straat zat een scooterverhuur waar we voor weinig geld gebruik konden maken van een scooter. Dat hebben we dan dus ook gedaan, met z'n tweeën op verkenning in Ayuhttaya.

Ayuhttaya is een oud stadje wat voorheen de hoofdstad was van Thailand. Op veel plekken zijn dan ook de tempels uit die tijd te zien. Van de tempels is alleen niet veel meer van overgebleven dan ruïnes. Na een paar rondjes te hebben gemaakt op de scooter, wat op zich al een heel avontuur was (Nick ging per ongeluk een keer rechts rijden), en de mooiste tempels te hebben bezocht besloten we even de beentjes omhoog te doen in het guesthouse. Uiteindelijk een hapje wezen eten en gaan douchen en ons klaar gemaakt voor de nacht. Dat dachten we tenminste, we waren allebei nog niet echt moe en gingen daarom nog maar even het "centrum" in. Bij een gezellig kroegje, inclusief af en toe Nederlandse hits als Drank & Drugs, dronken we een cocktail. Na afloop daarvan zijn de toch echt ons bed ingedoken.

Vandaag zijn we eerst wat wezen ontbijten/lunchen om daarna te vertrekken naar de volgende bestemming. Vooral de reis er naar toe was leuk. We vertrokken met een bootje naar het trein station, iets wat nog geen vijf minuten duurde. Aangekomen bij het treinstation besloten we de goedkoopste rit te kiezen, dus dat was tussen de locals gaan staan. Zo'n drie kwartier lang hebben we moeten staan om bij het vliegveld te komen. Het had wel wat. Natuurlijk kijkt iedereen je aan, omdat we de enige blanken waren die in de trein stonden. Maar er kwam ook om de minuut iemand langs met eten/drinken. Soms wat irritant want ik stond met mijn bepakking midden in het pad dus moest steeds plaats maken. De raarste dingen werden hier vervoerd, waaronder een doos met gaten waar gekakel uit kwam... Wat zou daar toch in hebben gezeten?

Eenmaal op het vliegveld aangekomen begon het lange wachten. Gelukkig was er Wifi, dus hebben we onszelf goed kunnen vermaken met spelletjes en dergelijke.

En nu.. Nu zitten we in een horrorhotel, de kamer is meer dan prima maar van de buitenkant lijkt het net een huis uit een horrorfilm. Hopelijk dat er geen spoken ronddwalen en dat we wel gewoon goed kunnen slapen. We hebben onze spullen op de kamer gedumpt en zijn uiteindelijk nog even Chiang Mai ingegaan. Het is hier één groot shopping walhalla, overal marktkraampjes en winkeltjes. Ook is er aan de mannelijke behoeftes gedacht, als je snapt wat ik bedoel. Zelfs hier op de hoek van de straat stonden ze te tippelen en naar onze mening hadden die iets meer in petto dan je op het eerste oog zou denken.

Dit was het weer voor vandaag, Nick is een beetje ziek aan het worden (verkouden/koud en warm/hoesten) dus gaan we nu lekker slapen. Hopen op een nieuwe frisse dag!

Heel veel liefs van ons,
Nick en Lisa

1. Joan en Wilma:
    3 augustus 2015
    Hoi reizigers, mooi verslag weer, jullie zien en doen veel. Nick neem ff een paar dagen 4 x daags 2 pcm tegelijk en we hopen dat je dan snel weer opknapt. Doe het ff een paar dagen rustig aan. Beterschap xxx Pap en Mam
  2. Erwin vd Veerdonk:
    3 augustus 2015
    Nick, ik zou in dit geval het advies van je moeder opvolgen en laat Lisa vannacht met rust dan knap je vast snel op(als je snapt wat ik bedoel).Verders een goede voortzetting gewenst van jullie reis .
    Gr van ons allen
  3. Jeanne van Zandbeek:
    3 augustus 2015
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. En Nick daarom ben je ziek geworden (als je begrijpt wat ik bedoel) Beterschap en nog een fijne reis samen.
  4. Pap en mam:
    3 augustus 2015
    Nou volgens mij maken jullie heel veel leuke en interressante dingen mee .geniet van jullie volgende trip.Nick beterschap ,laat elkaar eventjes met rust ( als je begrijpt wat ik bedoel) tot de volgende keer groetjes pap en mam
  5. Robin:
    4 augustus 2015
    Wauw wat een mooi verslag weer. Super gaaf allemaal, ik geniet met jullie mee op een paar duizend km afstand. Klinkt super. Nick beterschap Xxx Terry en Robin
  6. Toine Hettie and dogs:
    5 augustus 2015
    Nick, "gewoon dur op en dur over" is de beste remedie......mar toch beterschap, Lies: take care met oew menneke.
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken, geweldig! We zijn gezond jaloers. Enjoy!!!!