Shortie

1 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Vandaag hadden we een drukke dag op de planning. We wilden naar de andere kant van Bangkok om daar tempels te gaan bekijken. Maar toen...

We hadden netjes de wekker gezet en na enig protest zijn we toch nog op tijd opgestaan. We hebben in een steegje in een typisch local-"tentje" ontbeten en hebben onze weg vervolgd richting de boot. Met de boot zijn we naar de overkant van het water gegaan en zijn te voet verder gegaan.

Omdat we de weg niet goed wisten en de kaart van Bangkok ook niet echt klopte kwamen we in allemaal smalle steegjes uit waar markten waren. Leuk en kleurrijk om te zien. Doordat de zon voortdurend aanwezig was werd het al snel stikheet en super benauwd. Maar we zetten door en kwamen al snel bij de eerste tempel. Helaas was deze omringt met steigers en konden we er dus niet in. Helaas want dat was wel de bedoeling.

Om de tempel heen waren veel mensen aan het bidden en zijn we ook even gaan kijken in een soort van kerkje. De nodige foto's geschoten en daarna verder gegaan naar de tweede geplande tempel. Door de hitte hebben we er uiteindelijk voor gekozen om deze tempel later te gaan bekijken, dus hebben we een taxi gepakt terug naar ons hotel. Wat we toen hebben gedaan was ook een keer heerlijk! Boekje erbij en lekker aan het zwembad! Daarna lekker even geluierd op bed om vervolgens een hapje te gaan eten in de stad! We zaten nét aan tafel toen het kei hard begon te regenen (alweer)! Maar gelukkig koelt het dan wel snel af en is de tempratuur een stuk beter te hebben dan die vanmiddag was.

Dit was het weer voor vandaag. Morgen vertrekken we al vroeg naar Ayutthaya. Ik weet niet hoe het daar met de WIFI is gesteld dus het volgend verslag kan nog even op zich laten wachten.

xxx Liefs,
Nick en Lisa

1. Pap en mam:
    1 augustus 2015
    Ha avonturiers,

Zo te lezen vermaken jullie je wel daar. Das natuurlijk ook de bedoeling. En een dagje wat rustiger aan het zwembad is ook lekker na een lange reis en na alle activiteiten en indrukken in de benauwde buitenlucht . Goeie reis morgen naar Ajutthaya (of zoiets) en tot het volgende reisverslag dan maar weer.

Groetjes vanuit een zonovergoten achtertuin in het Dungense.

Pa en ma.
  2. Joan en Wilma:
    1 augustus 2015
    Hallo daar,
    Hopen dat het weer vanaf nu beter wordt voor jullie, minder regen en iets mindere temperatuur. Maar laat dat jullie vooral niet beperken in je doen en laten, je smelt er tenslotte niet van. Goede reis morgen en veel plezier verder. xxx liefs uit Gemonde