Chiang Mai zoo en Quarry

6 augustus 2015 - Chiang Mai, Thailand

QuarryVanochtend hebben we onze slaap van de afgelopen nachten een klein beetje ingehaald. Daarna zijn we weer op zoek gegaan naar een scootertje om de hele dag weer van plek naar plek te kunnen gaan.

We vertrokken na het ontbijt meteen naar de Chiang Mai Zoo, hier wilde ik graag heen omdat er panda's waren. We kwamen aan in het park, in eerste instantie wilden we gaan lopen maar het park was niet echt ingericht voor voetgangers. Dus besloten we een buskaartje voor een paar centen te kopen waar je op en af kon. We zagen de pandaberen, wat erg bijzonder was, want in Nederland zie je ze niet in een dierentuin. Deze dierentuin was ook net wat anders want hier mocht je voor 10 á 20 Baht de olifanten en giraffen voeren.

Giraffe voerenPandaOlifant voeren

Nadat we de dierentuin hadden bezocht gingen we door naar iets wat Nick de hele week al bezig hield; de Quarry. Het is begonnen als een uitgraving door mensen, waarschijnlijk zat er iets in de grond, en is in de loop der jaren volgelopen met grond- en regenwater. Je kon er voor 50 Baht binnen en zwemmen en van de rotsen springen. Met het beneden lopen van de bergen, waar je heel erg moest opletten en je goed moest vasthouden aan de touwen, brak mijn sandaal. Daardoor moest ik verder op blote voeten. Dat voelde je wel even, de vloer was namelijk alles behalve glad of zacht.

De eerste meter in het water is een opstapje en de rest is zo'n 50/60 meter diep. We gingen eerst een stukje zwemmen om aan de tempratuur te wennen en daarna ging Nick z'n eerste sprong maken. Van zo'n 12 meter hoogte sprong hij van de klif in het water. De tweede keer dacht ik het ook wel aan te kunnen dus klom met enige twijfel naar boven. Ook hier was niet echt een weg terug dus eenmaal boven zou ik moeten. Helaas zakte de moed me in m'n (kapotte) schoenen en heb ik er toch voor gekozen terug naar beneden te klimmen. Wat waarschijnlijk enger was dan de sprong. Later ben ik wel van andere klifjes afgesprongen die iets minder hoog waren, ik denk zo'n 6 meter.

Na ons een tijdje vermaakt te hebben in het water was het tijd om om te kleden om nog voor het donker bij ons guesthouse te zijn. We hebben nog vlug even wat gedronken, want ondanks het vele water hadden we toch best een dorst gekregen. Vervolgens zijn we op de scooter gestapt en zijn we terug gegaan naar het questhouse. Daar hebben we even met de beentjes omhoog gelegen en daarna een hapje gegeten. Toen was het al snel weer een uurtje of 9 en besloten we om te gaan douchen en naar bed te gaan. We worden morgen namelijk alweer opgehaald om 07:00 uur.

Wij gaan slapen, welterusten!

xxx Nick en Lisa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique & Eric:
    6 augustus 2015
    Stoer hoor om van zo'n klif te springen
  2. Joan en Wilma:
    6 augustus 2015
    hoi schatten, wat hebben jullie weer een geweldige dag gehad met van alles en nog wat. Veel avontuur, veel natuur en dieren, geweldig zeg. Mooie foto's, vooral van die panda!. Nu lekker slapen en morgen weer fris en fruitig op voor weer een dag vol mooie nieuwe dingen. Welterusten. xxx pap en mam
  3. Joan en Wilma:
    7 augustus 2015
    Dat klif springen is echt geweldig heb een filmpje gezien op internet kicken. (12 meter kun je toch ook wel duiken Nick?)
    Misschien is voor de volgende keer.
    Lisa het zijn geweldige verhalen, de vakantie is echt een super onderneming.

Grt XXX
  4. Toine Hettie and dogs:
    7 augustus 2015
    hai hai, wa'n schatteke die panda, lief hoor. Wat hebben jullie straks weer een mooie serie foto's.
    Erg leuk om jullie van-alles-en-nog-wat-verhalen te lezen.
    Geen doorsnee vakantie maar heel erg interessant en uitdagend.
    Dikke kus from us.