Dagje Negombo

20 juli 2016 - Negombo, Sri Lanka

Tuk tuk driverVandaag heeft vooral Nick uitgeslapen, ik was om half 9 al klaar wakker. En dat terwijl ik om 2 uur deze tijd pas mijn rust kreeg gevonden. Nick daarentegen was al voordat zijn hoofd het kussen raakte in slaap gevallen.

Dus voordat Nick uit bed kwam heb ik voor mezelf maar wat zitten doen. Boekje gelezen, buiten in het zonnetje gezeten, haren gedaan, omgekleed. Pas toen ik me echt begon te vervelen heb ik hem maar uit zijn schoonheidsslaapje ontwaakt. We hebben ergens in een tentje een smoothie besteld en zijn vervolgens met de tuk tuk mee gegaan.

Deze man heeft ons een rondleiding door de stad gegeven. Daarbij zijn we langs alle hoogtepunten gekomen van Negombo. Negombo is niet zo "cultureel" en deze hoogtepunten stellen voor ons niet echt heel veel voor. Misschien dat we al teveel gewend zijn.

We begonnen bij de vismarkt, waar we eigenlijk al te laat waren want dat schijnt 's ochtends heel vroeg mooier te zijn. We hebben een rondje er over heen gelopen en uit ervaring (Gambia) heb ik maar door mijn mond geademd. Leuk om te zien en heel anders dan in Nederland. Hier ligt het namelijk in de brandende zon om te rotten om vervolgens verkocht en opgegeten te worden. Vervolgens zijn we naar het Nederlandse fort geweest waar ook een Nederlands kerkje was. Heel vroeger (ik geloof 1678) zaten hier Nederlanders. We hebben daarna nog wat tempels bekeken en bij eentje zijn we ook binnen geweest. De nodige kiekjes gemaakt en verder in de tuk tuk. Onze weg vervolgden door de drukke straten bij een winkelcentrum. De mooie kleuren van het verse fruit sprongen er lekker uit, wat natuurlijk altijd mooi is om te zien. De tuk tuk chauffeur heeft ons weer netjes voor het hotel afgezet.

Verder dan dit kom je niet echt in Negombo. Zoals al eerder gezegd is er niet super veel te beleven hier. Dus besloten we de rest van de dag maar te vertoeven aan het zwembad. Nick heeft nog even uitgezocht hoe we morgen verder gaan en welke bussen en treinen we waar en hoe laat moeten hebben. Handig he!

Na het zwemmen omgekleed en lekker een hapje gaan eten in het centrum. Heerlijk gegeten overigens. Na het eten mochten we gratis gebruik maken van de Dr. Fish. Nick probeerde het uit en ik stond er bij om foto's te maken. Onze avond eindigden, hoe kan het ook anders, in de sushibar. Na een paar stukjes sushi terug gelopen naar het hotel. Nog even en de oogjes gaan weer dicht, morgen weer vroeg dag om door te gaan naar de volgende bestemming.

Tot het volgende verslag!!