Negombo to Habarana

21 juli 2016 - Habarana, Sri Lanka

BackpackingZo daar zijn we weer. Aangezien we geen WiFi hebben in dit primitieve hutje, doe ik dit reisverslag even via mijn telefoon (momenteel ben ik niet bereikbaar via bellen/sms omdat ik een sri lankaans nummer heb).

Onze dag begon vandaag redelijk vroeg. Om 06:30 ging de wekker. We hebben onze tassen met de laatste spulletjes ingepakt en zijn gaan ontbijten. Lekker Amerikaans met een hoop vet eten waar ik sochtends nog geen behoefte aan heb. Dus maar lekker neuraal een toast met aardbeien jam. Na het ontbijt checkten we uit en begon onze reis naar de volgende bestemming.

De eerste paar kilometer legde we af met een tuk tuk, deze zette ons af op het busstation van Negombo. Vervolgens konden we ruim 2 uur tussen de locals gaan zitten. Gek genoeg zat er een goede airco in de bus. Voor nog geen 3 euro lichter stapte we over naar een iets minder relaxte bus. Deze reis zou 3 uur gaan duren maar dan waren we wel op bestemming. Voor zo'n 5 euro stonden we samen op plaats van bestemming "Habarana".

Allereerst gingen we opzoek naar een guesthouse, er was namelijk nog niks geboekt of besproken. Het eerste guesthouse was niet naar ons zin waardoor we onze spullen weer konden aansnoeren om verder te zoeken. Na even rondsurfen op het internet kwamen we bij "Eagled Wings". We hebben een kamer geboekt voor de komende 2 nachten in een primitief hutje 3 meter boven de grond. Onder de klamboe slapen is wel een must, want alles kan hier zomaar naar binnen wandelen, vliegen of whatever.

Nadat we onze spullen gepakt hadden zijn we naar de kleine variant van de Lions rock gegaan. De Lions rock is een toeristische trekpleister waar je dik geld voor moet betalen. Pidurangala rock, de kleinere variant, biedt hetzelfde uitzicht voor zo'n 3 euro per persoon. Lions rock hierentegen kost je 30 (!!) euro. We hadden al vernomen dat het uitzicht spectaculair moest zijn maar het dat geld niet waard is. Dus wij besloten de Pidurangala te gaan beklimmen. Het enige probleem was dat de sportschool oefeningen niet echt hadden geholpen. De treden waren schots en scheef, dik en dun en niet heel comfortabel. Na heeeeel treden kwamen we op een wat vlakker gedeelte, waarna we door, over, op en naast rotsen hebben moeten klimmen om zo het topje te kunnen bereiken. Eenmaal boven een grote slok water een diepe zucht en genieten maar.. Wat een verbluffend uitzicht. Uitzicht op de Lions rock, waar mensen als kleine mieren in lange rijen naar boven liepen. Waren wij even blij dat we voor deze klim hadden gekozen.

Toen we onze foto's hadden geschoten en uitgenoten waren hebben we onze weg vervolgd terug naar beneden. Onze tuk tuk chauffeur had netjes staan wachten en bracht ons weer netjes naar ons guesthouse. Onderweg nog lelie meren, olifanten en aapjes gezien. Ook stonden mensen kleren te wassen in, naar onze mening, niet heel schoon water. Leuk om te zien! Eenmaal terug in het guesthouse hebben we onszelf even opgefrist om daarna een hapje te gaan eten.

En dat leek makkelijker gezegd dan gedaan. Dit dorpje kent welgeteld 2 restaurants, eenmaal aangeschoven bij de ene, bleek het eten dat we besteld hadden op te zijn. Veel anders stond er niet op de kaart dus bleef het andere restaurantje over. Eten besteld, ruim een uur moeten wachten en denk je dat het eten smaakte... Juist, nee. De kip die we kregen was opzich nog prima te doen maar de frietjes en salade die er bij geserveerd werden kwamen je neusgaten al tegemoet. Het stonk echt gewoon en dan over de smaak nog niet eens iets gezegd. Als we morgen ziek zijn, dan weten wij wel waarvan.

En nu onder de klamboe, morgen weer een lange maar leuke dag voor de boeg! Maar dat, dat komen jullie morgen pas te weten. Slaap lekker voor nu, en tot het volgende verslag.

1. Joan en Wilma:
    22 juli 2016
    Hoi Nick en Lisa, mooi verslag weer, we zijn benieuwd naar de foto's van het uitzicht. Veel plezier weer !! xxx
  2. Toine Hettie and dogs:
    22 juli 2016
    Leuk verslag! En zijn jullie ziek geworden van het eten? Hoop het niet!