Our bags are packed, we are ready to go!

19 juli 2016 - Negombo, Sri Lanka

Ready to go!

Zo daar zijn we weer. Na een jaar lang stilte maar wel heel lang aftellen zijn we dit keer beland in Sri Lanka. Na onze reis naar Thailand van afgelopen jaar besloten we om onze tassen deze zomer toch maar weer te gaan pakken. Een keer wat anders dan anders kozen we voor Sri Lanka.

Gisterenmiddag zijn we via Düsseldorf naar Belgrado gevlogen om vervolgens via Belgrado naar Abu Dhabi te vliegen en als allerlaatst van Abu Dhabi naar Sri Lanka. De reis is voorspoedig verlopen. De eerste en tweede vlucht niet tot nauwelijks kunnen slapen, en bij gebrek aan een film of spelletje ga je je toch aardig zitten vervelen. De laatste vlucht hadden we wel een eigen scherm, alleen waren we zo moe dat we toen geen puf hadden om te kijken.

We zijn om 15:15 lokale tijd (3:30 later dan in Nederland) geland in Sri Lanka. Vrij soepel door de douane heen gekomen en vrij snel onze tassen kunnen bemachtigen. Vlug op zoek naar een taxi, maar ook dat schijnt hier allemaal goed geregeld te zijn. Hetzelfde als afgelopen jaar in Thailand, hadden we binnen no time een taxi die ons voor de deur af zetten.

We hebben vlug onze tassen op de (mega grote) kamer gezet en hebben ons omgekleed om even te plonzen in het zwembad. Vervolgens mochten we weer omkleden om in de 'stad' een hapje te gaan eten. Er is in Negombo niet heel veel te doen maar aan eettentjes en souvenir shops geen gebrek. Tijdens het eten aan de praat geraakt met wat Nederlanders, die de vakantie er al bijna hadden op zitten, die hun ervaringen met ons hadden gedeeld. Nu hebben we een globaal idee van wat we de komende weken wel of niet willen doen.

En nu... onder de wol, we zijn allebei helemaal kapot van de slapeloze nacht dus kunnen onze slaap wel even inhalen. Morgenvroeg willen we toch even gaan kijken of we toch iets kunnen gaan doen, maar dat zal vast goed komen!

Welterusten voor nu & tot het volgende verslag!

1. Erwin vd Veerdonk:
    19 juli 2016
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en gaan jullie zeker jullie reisverslag weer volgen.
    groetjes van de Veerdonkjes uit de Bramerslandstraat
  2. Pap en mam:
    19 juli 2016
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen , even lekker bijtanken van deze trip en dan genieten maar. Tot het volgende bericht. Gr pap en mam.
  3. Joan en Wilma:
    19 juli 2016
    Hoi schatten, wij zijn inmiddels ook weer thuis gearriveerd. Fijn dat alles zo goed verlopen is. Ga nu maar lekker genieten van jullie welverdiende vakantie (de studiepunten zijn binnen). Maak maar veel foto's dan krijgen wij ook een indruk van Sri Lanka. Tot snel, ik kijk elke dag uit naar jullie reisverslag. Joan en Wilma xxx
  4. Toine Hettie and dogs:
    21 juli 2016
    Hi Lies&Nick, héél veel fun in Sri Lanka. Geniet van deze welverdiende vakantie! Groetekus Toine Hettie