Dagje weg met de scooter!

23 augustus 2015 - Ao Nang, Krabi, Thailand

VanWe love Krabidaag zijn we weer met de scooter op pad gegaan. We moesten ver rijden en hebben onderweg veel kunnen zien. We hadden als uiteindelijke bestemming de Emerald Pool.

Vannacht heb ik echt super slecht geslapen, naar veel gedraai ben ik uiteindelijk toch in slaap gevallen. Helaas wel pas tegen 05:00. Ik werd rond negen uur wakker toen ik hoorde dat het echt mega hard aan het stormen was. Daarom besloot ik na vier uur slaap mezelf nog eens om te draaien. Uiteindelijk werd ik om elf uur wakker en zijn we uit bed gegaan omdat we hoorden dat het gestopt was met regenen.

We zijn opzoek gegaan naar een scootertje en gelukkig verhuurde ze die al bij de receptie van ons guesthouse. We zijn eerst naar de supermarkt gereden om wat te eten en daarna zijn we doorgereden richting Krabi. We besloten eerst naar de Emerald Pool te gaan wat zo'n 65 km rijden was vanaf Krabi.

Na een lange zit kwamen we er dan ook aan. De Emerald Pool is een natuurgebied waar water ergens vandaan alle richtingen in stroomt. Het is heel apart om te zien en in sommige delen mag je gewoon zwemmen. Na ongeveer twee kilometer gewandeld te hebben kwamen we bij het hoogtepunt. Het is de poel die kraakhelder en felblauw gekleurd is. Het is machtig om te zien dat de natuur dit gemaakt heeft. De poel beschikt over iets soort van "magisch" want als je in je handen klapt ontstaan er trillingen in de aarde waardoor er lucht vrij komt in de poel en er zo belletjes ontstaan uit de bodem. Ja, het is echt waar! Hier mochten we trouwens niet zwemmen omdat de poel gevaarlijk en omringt met drijfzand was.

Na de wandeling hebben we even afgekoeld in de delen waar het wel mocht. We hebben onszelf even met de stroming mee laten gaan. Het was heel apart en mooi om te zien.

Uiteindelijk ging het park bijna sluiten en vervolgden we onze lange weg terug op het scootertje. Donkere wolken kwamen richting onze kant en hebben we ook even moeten schuilen voor een flinke bui. Daarna zijn we toch maar weer opgestapt, met poncho's aan, om weer ongeveer 70 kilometer naar het guesthouse te rijden.

In het guesthouse hebben we ons opgefrist en opgewarmd om daarna in het stadje wat te gaan eten. Daarna zijn we weer op de scooter gestapt om in Krabi town naar de night market te gaan. Helaas zijn we nog nergens voor geslaagd, dus hopen dat we morgen nog leuke dingen tegen het lijf gaan lopen!

Wij gaan nou weer lekker slapen, morgen onze allerlaatste dag waarin we nog wat kunnen gaan doen en zien. We gaan er dubbel zo hard van genieten!

xxx Nick en Lisa

1. Joan en Wilma:
    23 augustus 2015
    Ben je wel al opgeknapt of nog misselijk? Geniet morgen dubbel zo veel en maak nog maar veel mooie foto's. xxx Joan en Wilma
  2. Erwin vd Veerdonk:
    23 augustus 2015
    Lisa en Nick, nog genieten van jullie laatste dagje morgen en alvast een goede terugreis gewenst namens Erwin, Claudia, Merel, Milou en Niels.
  3. Esther:
    24 augustus 2015
    Geniet van jullie laatste dag van een hele mooie reis! Alvast een goede terugreis! Groetjes.