Op naar onze, helaas, laatste échte bestemming!

22 augustus 2015 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Selfies makenVandaag vertrekken we weer naar onze volgende, laatste, echte bestemming. Na deze bestemming vliegen we namelijk alweer terug naar Bangkok om via daar onze reis terug te maken naar ons thuisfront.

Vanochtend werden we rond tien uur opgehaald bij ons guesthouse. Ik voel me al een paar dagen niet helemaal lekker en fit dus heb op advies van schoonmoeders medicijnen gehaald en die vanochtend meteen ingenomen. We gingen met de bus op weg en gelukkig kon ik plaats nemen naast de bestuurder zodat ik minder snel ziek zou kunnen worden. Na een reis van ongeveer 2,5 uur komen we aan in Krabi stad, vanuit hier pakken we een lijnbusje die ons in ongeveer een half uur naar Ao Nang brengt. Ao Nang is eigenlijk het toeristisch gedeelte van Krabi.

Aangekomen bij het guesthouse hebben we onze spullen gedumpt en zijn we even de stad zelf gaan verkennen. Er rijdt een busje eens in het uur waarmee we de stad in worden gezet en vanuit daar ook weer terug kunnen, dus dat is wel super handig. We hebben een beetje rondgestruind en zijn na twee uur weer terug gegaan omdat ik echt even plat moest. De misselijkheid nam toe en daarbij kreeg ik ook nog last van vermoeidheid. Ik heb even op de kamer pilletjes gepakt en ben even plat gegaan. Gelukkig voelde ik me daarna íetjes beter en konden we weer vertrekken richting de stad want Nick z'n buik had wel voort honger. We kwamen langs een tentje gereden waar ik iets van "Dut..." had zien staan. Mijn bevindingen waren waar er stond namelijk "Thai and Dutch food". Dus maar even gekeken wat ze in de aanbieding hadden. We hebben daar heerlijk aan een op Thais bereidde frikandel speciaal en bitterballen gezeten. Omdat ik niet veel honger had, had ik aan die frikandel genoeg. Nick heeft de bitterballen gepakt en een soepje. Het smaakte een beetje naar Nederland!

Nadat we klaar waren zijn we terug gegaan naar de plaats waar het busje ons weer zou oppikken. We moesten even wachten en hebben daarom even rond gekeken bij de winkeltjes die er om heen liggen. Helaas niks gekocht..

Morgen gaan we een scooter huren om naar Krabi stad te gaan, het is ongeveer 25 kilometer rijden, daar zullen we marktjes en winkeltjes gaan bezoeken om misschien wat souvenirs te kunnen scoren.

Wij vermaken ons nog wel een paar dagen maar het einde komt in zicht.

xxxx Nick en Lisa