Drie dagen in één..

21 augustus 2015 - Koh Lanta, Thailand

SunsetWoensdag 19 augustus
Vandaag hebben we een klein beetje uit kunnen slapen om vervolgens onze reis voor te zetten. We gaan Phi Phi inruilen voor een nieuwe bestemming namelijk Koh Lanta. Een iets wat minder toeristisch eiland ten zuiden van Thailand.

We worden rond half 11 verwacht bij de receptie, zij brengen ons weer op dezelfde manier naar de pier als op de heenweg. Dus gelukkig geen gesjouw met onze tassen. Eenmaal op de pier worden we naar de boot gebracht. Deze boot is echter wel iets anders dan we gewend zijn. De boot is veel kleiner en zo ook de stoeltjes ín de boot. Waarschijnlijk zijn deze ontworpen op de Thaise kontjes, want elke Europese toerist zat met z'n kont te wankelen om ook maar een beetje comfortabel te kunnen zitten. Maar ala we hoeven gelukkig maar een uurtje.

Na aankomst bij de pier van Koh Lanta begon het geëmmer weer.. "Taxi, taxi, taxi"... Ik was zo slim om het totaal te negeren maar Nick kon het niet laten om één woordje terug te zeggen. Met als gevolg dat de vrouw ons volgde alsof er honing aan onze kont zat. Dit probleem was snel opgelost toen we in een taxi stapte.

Aangekomen bij het resort konden we met veel mazzel op een super mooie plek drie nachten verblijven. We zouden eigenlijk aan de overkant zitten maar onze kamer werd geupgrade aan het zwembad en aan zee. We hebben wat gegeten, zijn een klein beetje op verkenning gegaan en zijn vervolgens aan het zwembad gaan liggen. Daarna zijn we weer wat gaan eten in een restaurantje in de buurt om daarna lekker in bed te duiken en onze nachtrust een keer te nemen. Tenminste dat dachten we....

Donderdag 20 augustusIt's raininggggg
Ja.. Die nachtrust werd abrupt verstoord door een storm die ervoor had gezorgd dat er ergens achter ons huisje kortsluiting was ontstaan. De stroom konden we niet uitschakelen, lampen knipperden, de airco bleef piepen en er was niemand te bekennen die ons kon helpen. Een nacht waarin ik meer heb kunnen slapen dan Nick, maar nog te weinig.

Die ochtend zijn we opzoek gegaan naar iemand die het probleem kon verhelpen. Dat gebeurde heel erg snel en iedereen was goed in de weer om het probleem te verhelpen. Omdat we heel de nacht in een warm zweethok hebben gelegen, zonder airco en zonder waaier, was het buiten gewoon bijna koud. We konden het daarom ook niet laten om een duik te doen in het zwembad.

Daarna hebben we een scootertje gehuurd en stonden we op het punt om rond te gaan touren. Echter kwam het met bakken uit de lucht waardoor we besloten om even te wachten. Toen de regenbuien plaats maakten voor een klein beetje zon stapte we op en gingen op weg naar "Old town". Tussendoor zijn we een paar keer moeten stoppen omdat de zon het toch niet kon winnen van de regen, helaas! Aangekomen in Old town was het gelukkig weer droog. We hebben daar was gegeten en gedronken (Nick vond de ice tea geen succes) en in wat leuke winkeltjes rond gesnuffeld. Vervolgens begon het weer te regenen en besloten we maar terug te gaan naar de kamer om op te warmen.

Vroeg in de avond zijn we weer opzoek gegaan naar een eettentje en hebben we heerlijk gegeten. Daarna is Nick gaan douchen om daarna op tijd te gaan slapen want hij had afgelopen nacht al weinig geslapen. Toen ik wilde gaan douchen bleek het water het niet meer te doen en kon ik deze plek wel vervloeken. Wat een pech..

Another day in paradiseVrijdag 21 augustus
Na een heerlijke nacht wél kunnen slapen zijn we vanochtend al op tijd op de scooter gestapt. Dit keer hadden we wel super mooi weer. We zijn eerst naar het oosten gereden naar een nationaal park. Na eerst even wat drinken te kopen konden we beginnen aan de verkenning. Nou, dat leek makkelijker gezegd dan gedaan...

We liepen richting de vuurtoren toen opeens twee apen op ons afrend kwamen. Ik heb het al niet op de aapjes hier in Thailand vanwege de apen op Koh Phi Phi. Ik verschool me gauw achter Nick en Nick deed z'n best om ze weg te jagen. Daarop begonnen ze te grijzen en hun tanden te laten zien. Mijn hart zat werkelijk in m'n keel en was heel bang dat er een aap in m'n benen zou hangen. In een fractie van een seconde besloot ik m'n flesje ice tea weg te gooien. En schijnbaar hadden ze het dus daarop voorzien. "Don't feed the monkeys" kon me op dat moment vrij weinig schelen. Het aapje was gelukkig tevreden en draaide het flesje open om het vervolgens leeg te drinken. Wij vervolgden onze weg naar de vuurtoren, echter was ik totaal niet meer op m'n gemak en wilde geen aap meer zien of horen. We zijn naar de vuurtoren geklommen en hebben daar de nodige foto's gemaakt. We konden nog een route lopen door de jungle maar daar wilde ik niet aan beginnen aangezien het daar vol zou zitten met die stomme aapjes.

We zijn verder gereden en zijn op alle mooie plekjes even gestopt om rond te kijken en foto's te maken. In Koh Lanta is het nog echt niet toeristisch en dat merk je heel goed. Er zijn hier bijna geen toeristen, zo kwamen we op een off-road weggetje waar de lokale bevolking ons aankeek alsof we helemaal gek geworden waren om daar met een scooter doorheen te touren. Zo kwamen we ook bij een crossbaantje waar ik maar even afgestapt ben om Nick even uit te laten kuren. Helaas was de scooter niet echt cross-bestendig en hield het crossen al snel op. We hebben veel mooie plekjes gezien en hebben eigenlijk heel het eiland rond getoerd.

Daarna hebben we even uitgerust bij het zwembad en is de dag eigenlijk alweer stuk. We gaan zo op zoek naar een restaurantje en daarna gaan we ons bedje opzoeken. Morgen vroeg worden we namelijk opgehaald om naar onze, helaas, laatste bestemming te vertrekken. Nog eventjes genieten en dan zitten we weer op weg terug naar Nederland, maar daar gaan wíj nog heel even niet aan denken.

Heel veel liefs vanuit Thailand,
Nick en Lisa

1. Pap en mam:
    21 augustus 2015
    We zijn benieuwd naar de andere foto's deze zijn al zo mooi . Toch zal ik blij zijn als jullie weer veilig thuis zijn ,maar geniet nog van deze paar dagen .groetjes pap en mam
  2. Joan en Wilma:
    Hoi schatten,
    Mooi verhaal weer, jammer van de gemene apen en het slechte weer, maar overall mogen jullie niet mopperen dacht ik! Geniet nog van jullie laatste acomodatie en laatste dagen, wij kijken alvast naar jullie uit. xxx Joan en Wilma
  3. Joan en Wilma:
    21 augustus 2015
    p.s. de foto's zijn schitterend !!!!
  4. Etienne:
    22 augustus 2015
    Lief hé, die aapjes!
    Leuk om jullie ontmoet te hebben, We blijven jullie volgen.
    Groetjes uit Koh Phanang,
    Etienne, Brigitte, Quinn en Lois
  5. Robin:
    22 augustus 2015
    Dag broer en schoonzussie,

Wat een verhaal weer. Het klinkt allemaal in een woord Geweldig. Geniet er nog even van want het is zo donderdag.
    We zijn benieuwd naar alle foto's en verhalen.
    Enjoy!!!!

Liefs Terry en Robin