Relax dagje!

18 augustus 2015 - Koh Phi Phi, Thailand

Samen op het hoogste puntje van Koh Phi PhiVandaag hebben we eens een keer helemaal niks gepland. En dat is ook is een keer heel erg lekker.

We begonnen de dag zo rond half elf. We zouden naar het uitkijkpunt gaan en waren er op "voorbereid" dat het zo'n 300 traptreden zouden zijn. Wat er niet bij was vermeld is dat we ook nog een helling op moesten lopen. Na flink wat gepuf en korte pauzetjes, vooral van mij Nick had nergens last van, kwamen we aan bij het viewpoint. Allebei flink nat van het zweet hebben we eerst even wat gedronken voordat we foto's gingen maken. Het was ongeveer gevoelstempratuur van 100 graden. Oké oké, overdrijven kan natuurlijk ook, maar op dat moment voelde het wel zo. Na een paar fototjes gemaakt te hebben zijn we terug gelopen. En gek genoeg gaat dat altijd een stuk sneller en makkelijker.

Om drie uur waren we ongeveer terug bij het guesthouse en zijn we even gaan vragen of we asjeblieft een duik mochten nemen in het zwembad van de buren. En of dat mocht, wel moesten we 400 Baht betalen, wat omgerekend meer dan tien euro is, dit vonden we belachelijk. We hebben er dus maar voor gekozen om een duik te doen in de zee en op een strandbedje lekker te chillen. De zee is hier alleen niet echt verkoelend dus waren we daar ook zo mee klaar. Het is hier ook best snel eb, dus na een tijdje moesten we een heel stukje lopen om de zee te bereiken. Ook dat gaat niet even makkelijk want alle krabben komen naar boven en daardoor zak je best diep in het zand.

Na een tijdje hadden we het wel gezien op het strand en zijn we gaan douchen, die dus wel lekker verkoelend was, en zijn we het centrum ingegaan om een hapje te eten. Tijdens het eten hebben we ons volgende verblijf geboekt op Koh Lanta en hebben we meteen tickets geboekt om terug te vliegen naar Bangkok. We moeten immers vanuit Bangkok weer terug naar Brussel.

Omdat het nu best drama is in Bangkok hebben we besloten om niet meer Bangkok zelf in te gaan. We zullen dan ook verblijven in een hotel vlakbij het vliegveld. We willen de problemen namelijk niet gaan opzoeken en willen geen enkel risico gaan lopen.

We gaan morgen weer verder naar Koh Lanta, dus het volgende verslag zal vanaf daar geschreven worden.

xxx Nick en Lisa

1. Joan en Wilma:
    18 augustus 2015
    Hoi kids, lekker zo'n dagje niks doen he. Veel plezier op jullie volgende bestemming, en een vet plan om niet meer naar Bangkok te gaan!! Kijk goed uit en pas goed op elkaar. xxx Joan en Wilma
  2. Jeanne van Zandbeek:
    19 augustus 2015
    HiLisa en Nick

mooie verhalen en leuke bestemmingen.
    Moeten Erna en ik ook eens gaan doen.
    Nog veel plezier.