Duik nummero uno!

10 augustus 2015 - Koh Tao, Thailand

Dive oneVandaag begonnen we met onze eerste ervaring met duiken. Ik was echt heel erg zenuwachtig omdat ik van een ver verleden al wist dat ik snorkelen al niet echt onder de knie kreeg. De spanning zat er dus al goed in.

We begonnen de ochtend met een lesje theorie. Dit waren de basis dingen die je moest weten om het water in te gaan. Eerst dachten we dat we moesten beginnen in een zwembad, echter mochten we gewoon de zee in. Wat natuurlijk ook wel leuk was alleen voor mij des te meer voor spanning zorgde.

Na de theorie les mochten we even pauzeren en zelf bepalen wat we met die tijd zouden doen. We besloten bij een bistro café even wat te gaan eten. En tot onze grote verbazing kwamen we bekende tegen. We wisten dat Daniëlle en haar vriend Mark ook in Thailand waren maar kwamen ze nu heel toevallig gewoon tegen. Even zitten kletsen over onze ervaringen en ondertussen een hapje gegeten. Het werd ons aangeraden om veel water te drinken en flink wat zout te gebruiken op je eten i.v.m. het zweten wat je onderwater onopgemerkt doet. Dus dat hebben we dan ook gedaan.

Na onze pauze zijn we naar de boot gegaan om te vertrekken naar Japanese Garden (zie foto) om te beginnen met de eerste duik. Nadat we onze spullen klaar hadden gemaakt mochten we vrijwel direct het water in. Voordat je het water induikt moet je je mondstuk al inhebben en het voelde al meteen heel onnatuurlijk. We zwommen naar een ondiep stuk om onze oefeningen te doen. Deze leken heel eng, zoals je mondstuk uit je mond halen "kwijt raken" en opnieuw indoen, maar vielen uiteindelijk heel erg mee. De eerste paar minuten onder water waren heel onwerkelijk en had ik steeds de neiging om naar boven te gaan maar na een tijdje had ik mijn ademhaling onder controle en ging het een stuk beter. Bij een opdracht liep er alleen water in m'n neus en mond waardoor ik moest hoesten. Hiervan raakte ik een beetje uit m'n concentratie en gaf ik aan dat ik naar boven wilde, we zaten tenslotte in ondiep water dus gelukkig ging dat makkelijk. De instructeur heeft me gekalmeerd en laten voelen dat je gewoon kan hoesten onderwater (heel apart).

Na de oefeningen in het ondiepe allemaal gedaan te hebben mochten we dieper onderwater. We gingen terug zwemmen naar de boot en oefende onderwater het zakken en stijgen zodat je "neutraal" in het water blijft. dat betekend dat je niet gaat drijven maar ook niet zinkt.

Na het duiken gingen we weer terug naar het guesthouse waar we allebei onze ogen even een uurtje rust hebben gegeven. Duiken kost redelijk veel energie terwijl je het eigenlijk niet merkt en voelt.

Daarna ons eigen opgefrist en een hapje gaan eten. Daarna zijn we naar een ander gedeelte gelopen om samen met Daniëlle en Mark naar de Queen's cabaret te gaan. Het was erg leuk om te zien want het waren dus allemaal ladyboys die een act opvoerden. Je ziet trouwens echt niet dat het mannen zijn!! Je kunt het een beetje vergelijken met Burlesque. Op het einde hadden ze een speciale act waarbij ze mannen uit het publiek nodig hadden, ook Nick werd er uitgepikt. Ook dat staat gelukkig vast op camera, dus voor de gene die willen lachen.... Daarna zijn we terug gelopen naar het questhouse om lekker te gaan slapen.

Morgen beginnen we weer om half negen aan onze theorie les en hebben we 's middags weer een duik. We hebben er gelukkig allebei weer zin in dus dat is een goed teken.

Slaap lekker!
xxxx Nick en Lisa

1. Joan en Wilma:
    11 augustus 2015
    Gelukkig, goed om te horen dat het zo is verlopen dat betekend dat je ook echt kunt genieten van het duiken.
    Vandaag veel plezier met je tweede duik en natuurlijk zijn we echt benieuwd naar Nick zijn dans kwaliteiten.

Groetjes Wilma & Joan XXX
  2. Pap en mam:
    11 augustus 2015
    Hoi vakantiegangers , we zijn wel heel benieuwd om het goddelijke lichaam van Nick te zien tijdens zijn exotische optreden . Verder klinkt alles nog zeer positief dus geniet er weer van en tot de volgende keer Groetjes pap en mam