Welcome to turtle island

9 augustus 2015 - Koh Tao, Thailand

Welcome to turtle islandNa een hele lange reis zijn we vanochtend eindelijk aangekomen op Koh Tao. Ons eerste eiland wat we gaan bezoeken. Het is al meteen heerlijk na anderhalve week alleen maar steden te hebben bezocht.

Zaterdag 8 augustus
Vandaag hebben we eerst uitgeslapen om vervolgens uit te checken en een tuk tuk te nemen naar het vliegveld van Chiang Mai. Hier hebben we eventjes moeten wachten op onze vlucht. Na een uurtje vliegen stonden we weer op Bangkok airport. We hebben een taxi gezocht en zijn terug gegaan naar waar we begonnen zijn; Kho San Road. Hier hebben we even een hapje gegeten en hebben we besloten onze tijd te doden met een voetmassage.

Aangezien we afgelopen dag heel veel gewandeld hadden had ik erg veel spierpijn in mijn kuiten. De massage was heerlijk en soms ook wat pijnlijk in de kuiten. Nick is meestal niet zo van dit soort dingen maar ging mee voor mij, uiteindelijk heeft hij er ook van genoten en is hij zelf af en toe in slaap gedutterd.

Na de massage hebben we ons moeten aanmelden bij Lomprayah, een boekingskantoor waarmee we naar Koh Tao zouden reizen. Bergen mensen stonden in rijen door de straat om zich aan te melden. Gelukkig waren wij er optijd bij en konden we in de eerste bus gelijk instappen (na ongeveer 3 uur wachten). De busrit van 6 uur verliep voor mij redelijk soepel, ik heb er namelijk niet heel veel van meegemaakt, maar voor Nick iets minder want die had weinig kunnen slapen.

Zondag 9 augustus
We kwamen aan bij de boot en het was nog pikkedonker (05:00), de eerste boot zou om 07:00 vertrekken. Gelukkig was onze bus er als eerste en konden we een plekje bemachtigen in fijne strandstoelen. Na twee uur gewacht te hebben konden we eindelijk in de boot stappen, en ook daar heb ik weinig van meegekregen. Ook hier heeft Nick gelukkig zijn ogen even dicht kunnen doen.

De boot kwam rond kwart voor negen aan op Koh Tao. Hierna moesten we opzoek naar het boekingskantoor waar we onze duikcursus hadden gereserveerd. Na wat afstruinen hadden we die gevonden en konden we ook snel naar onze kamer. Even opgefrist en daarna terug om alle papieren in orde te maken. Er moesten wat papieren ingevuld worden over je gezondheid e.d. en daarna konden we weer gaan. We hebben romantisch over het strand gewandeld en een plekje opgezocht waar we wat konden drinken en uitrusten. Na een middagje op het strand te hebben gelegen zijn we wat gaan eten (voor Nick sushi) en hebben we wat winkeltjes gekeken. Daarna zijn we terug gelopen naar onze kamer hebben we onszelf opgefrist en zijn we nog even het centrum ingegaan. We hebben wat gedronken en zijn uiteindelijk weer terug gegaan omdat we allebei erg moe waren.

Aangezien we morgen beginnen met onze eerste duik theorieles (om 09:00) willen we een beetje op tijd gaan slapen. Daarom liggen we nu al heerlijk in bed om dadelijk lekker te gaan slapen. En dat zal zeker wel gaan lukken!

Welterusten voor straks en tot morgen!
xxxx Nick en Lisa

1. Leo en Elly:
    9 augustus 2015
    Veel duikplezier morgen. Groetjes Elly
  2. Joan en Wilma:
    9 augustus 2015
    Hoi lieverds,
    jongens jongens wat een reis hebben jullie gehad, ik geloof goed dat je dan aan een massage toe bent en een beetje uitrusten. Heel veel plezier en succes morgen met duiken, geniet ervan het is geweldig.!!
    Lisa je schrijft mooie verhalen, we hebben een heel goed beeld van wat jullie allemaal doen en zien. xxx Joan en Wilma