Time to make some memories

22 juli 2016 - Habarana, Sri Lanka

Golden templeVandaag redelijk vroeg opgestaan omdat we ook een redelijk lange dag op de planning hadden staan. Om 08:30 stond de tuk tuk klaar.

Onze dag begon met een simpel ontbijtje. We konden gisteren aangeven wat we wilden eten maar ik liet het bij een toast met jam en een gekookt eitje. Om 08:30 vertrok onze tuk tuk naar een dorpje iets verderop om een bezoek te brengen aan de Golden Temple. Omdat dit een tempel is, moeten de dames de knietjes en schouders netjes bedekken. Hoe warm het ook was ging de sjaal over de schouders en de rok over de knieën. Lekker warm dus.

We begonnen weer aan een trap met zo'n 300 treden (ruwe schatting) en eindigden bij een tempel gemaakt in de grotten. Weer een prachtig uitzicht en omringt door (wel lieve) aapjes. De eerste keer dat ik een aapje moest passeren begon het toch wel een beetje te kriebelen aangezien de ervaring van Thailand niet positief in mijn geheugen stond. De nodige foto's weer gemaakt om vervolgens aan de terugreis te beginnen. Traplopen naar beneden is altijd veel minder erg dan het omhoog lopen in mijn beleving.

Onze tuk tuk bracht ons weer netjes bij het hotel waar we een paar uur rust hadden voordat we aan onze volgende "trip" zouden beginnen. Om kwart voor 3 stond er een Jeep op de stoep die ons kwam halen voor een bezoek aan National Parc Minneriya. We spraken hier gister een aantal Nederlanders over en een van hen zat in het verband. Zij waren aangevallen door een olifant die de Jeeps even helemaal beu was. En je kent mij, ik ben er dan ook niet helemaal gerust op. Nick... Die denkt er niet eens over na. Zij waren met de schrik vrij gekomen maar hebben wel erg veel geluk gehad.

De weg naar het park toe was niet heel lang rijden. Eenmaal aangekomen bij de ingang troffen we een lange file aan Jeeps die allemaal het park in gingen. Flink balen, want hoe meer Jeeps, hoe minder leuk het eigenlijk is. Onze chauffeur was echt heel relaxed en eenmaal aan het rijden, waren we al een hoop Jeeps verloren. Onze gids reed op super leuke en rustige plekjes en wist in een oogopslag de mooiste vogels te vinden. We reden zeg maar niet de menigte achterna en dan maakte het wel speciaal.

In dit park vindt de zogenoemde "gettering" plaats, elke dag rond de klok van 15:00. De gettering is de bijeenkomst van heel veel olifanten, deze komen dan uit de jungle om te drinken uit het grote meer in het park. In andere parken zullen daarom olifanten minder te zien zijn, omdat deze dus allemaal naar dit park komen. Daar was het jammer genoeg wel heel erg druk maar ondanks dat hebben we wel leuke foto's en filmpjes kunnen maken. Na vele kiekjes aangekomen op het laatste groepje olifanten, kwam er eentje toch wel heel dichtbij. Terwijl alle Jeeps weg reden van deze olifant, ging onze gids er juist langs en zette rustig zijn motor af. Ik gaf Nick de opdracht om de go pro aan te zetten en het te filmen. Ik ging er bij zitten en hoopte maar dat de olifant niks zou doen (niet gekeken dus). Toen ik omkeek kon ik hem gewoon aanraken, zo dichtbij dat die was. Achteraf deed hij niks, maar ik vertrouwde het gewoon niet helemaal.

Na de safari van ongeveer 3,5 uur hebben we in ieder geval heel veel olifanten voorbij zien wandelen, in groepen zien staan, mooie vogels en de waterbuffels gezien. Het was echt de moeite waard en we hebben enorm genoten van deze trip. Nogmaals met veel dank aan de gids, hij heeft ons mogelijk gemaakt dat wij ons album kunnen vullen met zeer mooie foto's.

After all, zijn we afgezet in het "centrum" om nog een poging te doen bij restaurant nummer 1. Eten besteld, dit keer hadden ze de kip weer op voorraad. Vers van de slacht. No bones? Noooo noooo, no bones! Wat kreeg ik op mijn bordje? Een kippetje met lekker veel botjes. Knap toch dat een kip zonder botten toch ineens botten blijkt te hebben. Maar alla, na enig wat gepeuzel toch het kippetje opgekregen en bleek ie toch nog goed te smaken. Buikjes weer vol en klaar om terug te gaan naar het hotel. Nu nog even in de "lobby" omdat dit de enige plek is met WiFi verbinding. Nog even relaxen en dan gaan we onze hut weer in. Back to basic.

Morgen reizen we verder naar onze volgende bestemming en volgt er vast en zeker weer een nieuw verhaal.

Veel liefs van ons beide uit het zonovergoten Sri Lanka!!
(De foto's van gister zijn inmiddels ook al toegevoegd)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joan en Wilma:
    22 juli 2016
    Hoi schatten, wat een prachtige foto's. Geweldig om ze zo dicht bij te zien in zo'n grote getale. Leuke slaapplek ook zo'n boomhut. Wij zien wel weer dat jullie een fantastische reis gaan beleven. Geniet ervan,Joan en Wilma xxx
  2. Toine Hettie and dogs:
    22 juli 2016
    Dat wordt weer een mooi album!!!
  3. Carin:
    22 juli 2016
    GEWELDIG!!! Dat is super genieten en fijn dat wij mee mogen genieten door je mooie verhalen. Veel plezier!