Welcome to Koh Phi Phi!

17 augustus 2015 - Koh Phi Phi, Thailand

Next destination; Koh Phi PhiZondag 16 augustus
Vandaag werden we om half negen opgehaald bij het guesthouse. We vertrokken met een mini busje naar Krabi. Na een rit van ongeveer 2,5 uur kwamen we bij een wachtplaats waar we nog 2,5 uur zouden moeten wachten op de boot. Gelukkig was mijn laptop redelijk vol en kon ik een serie kijken om zo de tijd te doden. Na 2 uur konden we weer met het busje mee om zo bij de pier te komen. Daar pakten we de boot naar Koh Phi Phi. Eindelijk aangekomen op het eiland bleek het weer een stuk minder mooi te zijn dan op het vaste land. Maar ach, aan het weer konden we toch niks veranderen.

We werden op de pier opgehaald door iemand van het guesthouse. We gingen opzoek naar een bordje waarop de naam van ons verblijf stond. We waren blij dat we een transfer hadden naar het guesthouse, maar na een tijdje lopen bedachten we ons ineens dat er helemaal geen auto's of scooters op het eiland mogen. Een paar honderd meter van de pier stond een soort van kruiwagen op ons te wachten, daar werden onze tassen ingekiepert en we vervolgden onze weg te voet (gelukkig hoefde we onze tassen niet te sjouwen). Uiteindelijk kwamen we bij een super steile helling waar onze spullen overgeladen werden in een kleine truck. We konden plaats nemen. Boven op de helling was ons guesthouse gevestigd en konden we gelukkig snel onze spullen dumpen op onze kamer.

Na een klein beetje opfrissen zijn we het eiland een beetje gaan verkennen, hebben we een hapje gegeten en hebben we tenslotte onze avond afgesloten met een biertje en een cocktail op het strand.

Maandag 17 augustus
We hebben gister een snorkeltour geboekt bij een boekingskantoortje en we zouden pas om half elf bij de pier hoeven te zijn. Echter werden we rond de klok van zes al gewekt door.... regen! Uiteindelijk viel het gelukkig allemaal wel mee, Nick keek uit het raam en het bleek minder hard te gaan dan het deed vermoeden (aluminium daken). We hebben nog even lekker onze ogen kunnen sluiten om vervolgens om half 10 op te staan om onze dag te beginnen. We stapte de deur uit en zagen dat het god thanks mooi weer was. We liepen naar de pier waar we er meteen achter kwamen dat er een flinke regenbui aan zat te komen (zie foto).Ach, wij Hollanders zijn wel wat regen gewend, en tenslotte is de tempratuur hier dan alsnog te hebben.

We stapten in een longtail waarop een groep Engelse zaten, volgens mij kwamen ze recht uit de club en nog wat ander gezelschap. We gaan met dit weertje lekker sight-see en snorkelen op verschillende stukjes strand en zee. Gelukkig klaarde het al snel op en maakte de wolken plaats voor het zonnetje. We hebben gesnorkeld op verschillende stukjes zee, waar we alsnog niet veel meer hebben gezien dan visjes. Dat was wel jammer want ons was verteld dat je minstens een schildpad voorbij zou zien komen.

Na wat gesnorkel mochten we op Monkey island de boot uit om naar de aapjes te gaan kijken. Nick sprong vol enthousiasme de boot uit met de Go Pro en liep zonder erbij na te denken naar de aapjes toe om ze te filmen. Helaas verliep dat niet helemaal vlekkeloos, de aapjes zagen namelijk dat gele gekke ding in Nick z'n hand en zagen het aan voor een heerlijke versnapering. Ze renden met drie aap sterk achter 'm aan maar hielden het al snel voor gezien toen Nick een eindje de zee indook. Ik hield me liever een beetje op afstand want er was nét een Belgisch meisje gebeten door een van die "schatjes". Datzelfde meisje dacht later nog even op de foto te kunnen met en van haar vriendjes maar moest uiteindelijk weer rennen waardoor zij en haar moeder de zee in struikelden inclusief hun twee iPhones. Deze aapjes waren iets verder ontwikkeld dan de aapjes die we vorig jaar hebben gezien in Afrika, die hadden het alleen maar voorzien op nootjes...

Daarna zijn we naar het schitterende Maya Bay gegaan om daar te relaxen en wat rond te doen. We liepen door een stukje "jungle" waar Nick z'n oog ineens viel op een slang. Ik maakte snel wat foto's. We vroegen een local of deze soort gevaarlijk was. Hij zei dat we snel weg moesten gaan en dat hij zeer giftig was. Nick heeft er trouwens even met een stok in lopen porren om de slang mooi op de foto te krijgen. Ik denk dat die man ons trouwens super hard in de maling nam, maar dat zullen we nooit weten.

After all zouden we een mooie zonsondergang gaan bekijken midden op de zee. We vaarden af naar een plekje waar we vrij uitzicht hadden. Door het gedeins van de zee werd alleen een van de Engels mannen behoorlijk beroerd en eiste dat we verder zouden varen. Ze hebben trouwens overigens bijna heel de trip in de boot gehangen en menig keren over boord gehangen om "de vissen te voeren". Flaaaauw, nu hebben we dus ons laatste stukje zonsondergang gemist...

We hebben in het centrum een hapje gegeten en zijn vervolgens gaan douchen (onder een koude douche). We wilden eigenlijk hier bij het guesthouse nog even een drankje doen maar er waren andere zaken die ons bezig hielden. Menige appjes met de vraag "Waar zitten jullie?" kwamen binnen, "Bomaanslag in hartje van Bangkok". We hebben dus een tijdje al het nieuws gekeken en gelezen en daarna hadden we nog weinig zin in een drankje. We hopen dat het hier bij blijft!

Wij gaan nu slapen! We hopen op morgen weer een stralende dag!
xxx Nick en Lisa

1. Toine Hettie and dogs:
    17 augustus 2015
    wauw wat een mooie foto's! En weer een leuk verslag, gelukkig zijn jullie buiten de bomaanslag gebleven, we moeten er niet aan denken!!
    Fijn dat het jullie goed gaat, save & sound!
  2. Pap en mam:
    17 augustus 2015
    Hallo jullie tweetjes , leuk verslag geschreven fijn dat jullie niet in Bangkok waren vandaag ,maar hopen dat het hierbij blijft . Nog veel plezier en tot het volgende verslag . O ja Lisa je krijgt de groeten van Chantal Pijnenburg en Jeffrey& Annerieke . Gr pap en mam
  3. Joan en Wilma:
    17 augustus 2015
    Wederom prachtige foto's en een mooi reisverslag. Jullie genieten op en top, nog een laatste volle week veel doen en zien want nu begint het toch wel af te tellen. Wij kijken naar jullie uit. Veel plezier nog xxx Pap en Mam