Van de top van de berg naar de bodem van de zee!

24 juli 2016 - Trincomalee, Sri Lanka

We found the seaZaterdag 23 juli (Habarana - Upperveli).
Vannacht niet helemaal optimaal geslapen. Het regende namelijk kikkers. Goddank lagen we onder de klamboe, lichten net uitgedaan, toen hoorden we een knal. We schenen met onze zaklampen naar boven en zagen een kikker op de klamboe zitten. Deze sprong helaas weg en we konden hem niet handig meer vinden. Ofja, Nick, aangezien ik als een bangerik onder m'n dekens onder de klamboe bleef. Na enige tijd zoeken, kwam Nick de kikker tegen op een balk boven aan het plafond. Vlug gevangen en naar buiten gegooid. Ja dat probleem heb je dus als je in een hutje slaapt.

De volgende ochtend kwam een tuk tuk ons ophalen om naar de bushalte te brengen. We namen afscheid van Habarana en stapte in de local bus richting Trincomalee. De bus zat op onze halte al redelijk vol, we moesten dus even een tijdje staan om vervolgens plaatst te kunnen nemen op plaatsen van mensen die de bus verlieten. Een meisje van een jaar of 13 stond voor me op en ik mocht haar plaats hebben. Ik wilde dit eigenlijk niet, het voelde echt ongemakkelijk om te gaan zitten, maar ze stond erop. Waarschijnlijk dacht ze dat ik al bejaard was, vanwege mijn grijze haren;). Na een reis van zo'n 3/4 uur kwamen we aan in Uppuveli (klein strandplaatsje in Trincomalee). We namen vanaf het busstation weer een tuk tuk naar het guesthouse.

We kwamen aan bij Carmen's beach resort, bij het inchecken begon het euvel al. "We've got a problem" zei de man bij het horen van mijn naam. Er was iets mis gegaan met de boeking en onze kamer was al verhuurd aan een ander stel. We hadden de keuze om in een dorm te gaan liggen of in een tent. Het eerste wilde ik absoluut niet, we hadden de dorm gezien, we zouden het delen met 2 andere personen. Maar er was geen veilige plek om mijn spullen op te bergen. Wat ik echt wilde aangezien ik mijn camera, laptop en dergelijke niet zomaar wil achterlaten. De tent vonden we allebei niet echt een goed idee want dat zou stik en stik heet worden en dat zagen we allebei niet echt zitten. Na enig gemopper van mij (sorry Nick) vertrokken we naar een ander guesthouse. Aangezien we in een drukke periode hier zitten, zat vrijwel alles volgeboekt. We zochten een kamer via AirBnB, alleen op de plaats aangekomen troffen we alleen een lege vlakten. We besloten te gaan lopen en overal te informeren of er lege kamers waren. Na een tijd rondstruinen kwamen we bij French Garden uit. We bekeken de kamers, maakte een mooie prijs en zaten uiteindelijk mooier en beter voor minder geld dan bij het eerste. Dat heeft gewoon zo moeten zijn.

Deze dag hebben we uiteindelijk niet veel meer gedaan. Lekker gezwommen in de zee, een hapje gegeten en een boeking gedaan om morgen te gaan duiken. Verder was het even bijkomen van de lange rit en moeizame tocht naar een slaapplek. Inmiddels was ik zelf ook iets meer te genieten, ik kan er namelijk helemaal niet tegen als er iets niet gaat zoals we het gepland hadden. En vooral als je een boeking doet, er aan komt en het vol blijkt te zijn. Dan zakt de moed even in mijn schoenen.

DivingZondag 24 juli (Uppuveli & Trincomalee).
De wekker ging vandaag extra vroeg. We gaan weer duiken!! Om 07:00 vanochtend zaten we aan het ontbijt bij het guesthouse. Om 07:30 werden we verwacht bij de duikschool. Eerst kleding passen, spullen inpakken, de boot in het water duwen (ja dat moet hier nog) en gaan! We hadden er allebei super veel zin in. Alleen ik was een klein beetje heel erg zenuwachtig omdat het toch alweer een halfjaar geleden is dat we onze padi hadden gehaald. Er wordt dan toch verwacht dat je het allemaal kent en kan. En dit kunnen we natuurlijk allebei gewoon, alleen toch was er een spanning. We besloten om twee duiken te doen. De eerste duik was bij Swami Rock, dit is bij een oude tempel die ze hebben afgebroken en nu dus deels op de zeebodem ligt. Er is niet veel koraal maar wel veel vissen te zien. De tweede duik was bij Geek Reef, hier was iets meer koraal alleen nog niet zoals het in Thailand was. Wel weer heel veel mooie vissen gezien. Tijdens deze duik zijn we door rotsen heen gezwommen. We hebben veel gezien als aalen, lion fishes, inktvissen, zeesterren en heel veel mooie dieren waar ik de naam niet van weet.

Na deze twee duiken zijn we weer terug gegaan naar plaats van bestemming. We hebben eerst gedoucht om het zand en zoute water van ons af te krijgen en daarna hebben we even liggen dutten. Het was namelijk onbewust toch weer erg inspannend. We hadden beide ook niet echt een hele lange nacht gehad dus dat werkte ook niet echt mee.

Vervolgens zijn we naar de tempel in Trincomalee gegaan. Deze stond boven op de rotsen waar we vanochtend nog onder hebben gedoken. Het was mooi om te zien maar niet echt iets verrassends. Het grappige daar was dat alle locals met ons op de foto wilden. Ik voelde me net een aapje. Dus als je me ooit op Facebook tegenkomt met een donkere man, no worries. Na dit alles hebben we onze dag wederom afgesloten op het strand. Met onze voetjes in het zand hebben we genoten van een heerlijk diner. Terug op de kamer hebben we een beetje onze tassen gepakt omdat we morgen weer verder gaan naar de volgende bestemming. Morgen gaan we nog een activiteit hier doen en daarna gaan we door naar Kandy. Nieuwe plaatsen, nieuwe herinneringen!

Slaap lekker voor straks, wij doen onze oogjes dicht!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Toine Hettie and dogs:
    24 juli 2016
    Weer een heel leuk verhaal behalve die ....... .
  2. Joan en Wilma:
    24 juli 2016
    HOI Nick en Lisa, mooi verhaal weer Lisa, mooie foto's. Heerlijk weer dat duiken he, dat verleer je niet, toch? Veel plezier met jullie volgende activiteiten en volgende bestemming. Groeten Joan en Wilma xxx
  3. Erwin vd Veerdonk:
    25 juli 2016
    Lisa en Nick

ziet er goed uit ,heel veel plezier.

Groetjes ECMM&N